Sveiki, SEO entuziastai! Jūsų internetinė svetainė jau spindi nauju turiniu, o dizainas žavi lankytojus? Puiku! Tačiau jei norite pasiekti aukščiausius paieškos sistemos rezultatus, turite skirti dėmesio dar vienai esminei SEO detalei: atgalinėms nuorodoms. Taigi, kaip efektyviai rinkti kokybiškas atgalines nuorodas? Štai keletas pagrindinių žingsnių:
Kokybė prieš kiekybę
Renkantis nuorodas, visuomet orientuokitės į jų kokybę, o ne kiekį. Geriau turėti keletą aukštos autoriteto svetainių nuorodų nei šimtus silpnų.
Kodėl kokybė darant SEO yra svarbiau už kiekybę?
Ech, kokybė prieš kiekybę – amžinas klausimas! Kai kalbame apie SEO, šis principas yra ypatingai svarbus, ir čia kelios priežastys, kodėl kokybė yra ne tik svarbi, bet ir būtina:
Paieškos variklių pažanga
Google ir kiti paieškos varikliai nuolatos tobulina savo algoritmus. Šie algoritmai jau sugeba atpažinti nuorodų ir turinio kokybę. Vien tik daugybe nuorodų gavimas ar masinis nekokybiško turinio kūrimas gali jus net „nuskausminti“, padaryti svetainę mažiau matomą paieškoje.
Vartotojo patirtis
Kokybiškas turinys reiškia geresnę vartotojo patirtį. Jei lankytojai ras vertingos informacijos jūsų svetainėje, jie praleis daugiau laiko ir, tikėtina, grįš vėl. Tai didina jūsų svetainės autoritetą paieškos variklio akyse.
Tvarus augimas
Nors greitas SEO rezultatas gali būti viliojantis, tvarus svetainės augimas yra ilgalaikis ir labiau atsparus paieškos algoritmų pokyčiams. Fokusavimasis į kokybę užtikrina, kad jūsų svetainė bus vertinga ir ateityje, ne tik čia ir dabar…
Prekės ženklo įvaizdis
Kai jūsų svetainė teikia aukštos kokybės turinį, tai ne tik pagerina SEO, bet ir padeda kurti teigiamą prekės ženklo įvaizdį. O kas norėtų susieti savo prekės ženklą su nekokybišku turiniu? Rūpinkitės reputacija internete, nes ją susikurti sunku, o „sudirbti“ galima vos vienu įrašu socialinėje žiniasklaidoje. Visi komunikacijos specialistai tai gali patvirtinti savo patirtimi.
Kokybiškos atgalinės nuorodos
Kai kuriate vertingą turinį, kitos aukštos kokybės svetainės linkusios jums duoti nuorodų be atlygio. Tai reiškia, kad gaunate ne tik daugiau nuorodų, bet jos yra ir kokybiškesnės.
Konkurencinis pranašumas
Visi gali sukurti daug turinio. Tam naudojami ir dirbtinio intelekto įrankiai (DI) ir samdomi tekstų kūrėjai. Tačiau, jei jūsų turinys yra aukščiausios kokybės, tai suteikia jums konkurencinį pranašumą prieš konkurentus, kurie gali būti daugiau susitelkę į kiekybę.
Kokybė prieš kiekybę yra tarsi gurmaniškas maistas prieš greitą maistą. Abudu gali užpildyti skrandį, bet tik vienas iš jų maitina organizmą ir suteikia nepakartojamų jausmų. Tokiu pačiu būdu, kai kalbame apie SEO, kokybė ne tik padeda pasiekti gerų rezultatų, bet ir suteikia ilgalaikę naudą tiek paieškos varikliams, tiek vartotojams.
Svetainių autoriteto tikrinimas
Kuo autoritetingesnis puslapis, tuo aukščiau jis rodomas paieškos rezultatuose – patikrintas faktas, nors pasitaiko ir išimčių (1 atvejis iš 100, o kartais dar rečiau…) Kaip patikrinti, ar jūsų svetainės autoritetas yra pakankamas pirmam Google puslapiui?
Naudokite įrankius, tokius kaip Moz’s Domain Authority ar Ahrefs Domain Rating, kad nustatytumėte svetainės autoritetą prieš gaudami nuorodą.
Kas yra tas svetainės autoritetas? Ar jis tas pats, kas domeno autoritetas (DA)?
Puikus klausimas! Svetainės autoritetas ir „Domain Authority“ (DA) yra sąvokos, kurios dažnai vartojamos SEO srityje ir kartais painiojamos. Tačiau nors ir yra tarp jų sąsajų, yra ir skirtumų.
Svetainės autoritetas:
Svetainės autoritetas (angl. „Website Authority” arba „Domain Trust”) yra bendras terminas, nurodantis, kaip konkreti svetainė yra vertinama paieškos variklių akyse. Tai apima įvairius veiksnius:
- Atgalinių nuorodų kokybė ir kiekis: Jei daug kokybiškų svetainių nuorodų į jūsų svetainę, tai gali didinti jūsų svetainės autoritetą.
- Turinio kokybė: Kokie ilgi, unikalūs ir vertingi yra jūsų svetainės straipsniai ir tekstai.
- Vartotojo elgsena: Ar lankytojai praleidžia daug laiko jūsų svetainėje? Ar grįžta atgal?
- Svetainės istorija: Kokia sena yra svetainė, ar ji buvo nubausta per ankstesnius paieškos variklių algoritmo atnaujinimus ir pan.
- Kiti techniniai veiksniai: SSL sertifikatas, svetainės greitis, pritaikymas mobiliems įrenginiams ir kt.
Domain Authority (DA):
„Domain Authority” yra specifinė metrika, kurią sukūrė ir populiarina „Moz” – SEO kompanija, teikianti įvairius SEO analizės įrankius (brangius). DA yra balų sistema nuo 1 iki 100, kurioje stengiamasi įvertinti, kaip svetainė gali konkuruoti paieškos variklių rezultatų puslapyje (SERP) lyginant su kitomis svetainėmis.
Ši metrika buvo sukurta remiantis daugiau nei 50 skirtingų signalų, įskaitant atgalinių nuorodų skaičių ir kokybės signalus, tačiau svarbu suprasti, kad tai yra Moz kompanijos sukurtas įvertinimas, o ne oficialus Google ar Bing paieškos sistemų vertinimas.
Ar tai tas pats?
Nors DA siejasi su svetainės autoritetu ir gali būti naudojamas kaip jo indikatorius, tai nėra visiškai tas pats. „Domain Authority” yra konkreti metrika, o svetainės autoritetas yra platesnė sąvoka, į kurią įeina daug veiksnių, įskaitant tuos, kuriuos DA stengiasi modeliuoti. Beje, kaip tiksliai Google dirbtinis intelektas vertina svetainės autoritetą (manoma, kad Google vertina daugiau nei 200 įvairių aspektų), nežino niekas. Kartais net patys Google atstovai negali tiksliai įvardinti (arba specialiai nuslepia tam tikrus faktus).
Svarbu tai, kad joks vienas skaičius ar metrika negali pilnai atspindėti svetainės autoriteto paieškos variklių akyse, tačiau DA gali būti naudingas, lyginant svetaines tarpusavyje arba stebint svetainės pažangą laikui bėgant.
Svečio straipsniai
Pasirinkite savo nišos tinklaraščius ar svetaines, kurios leidžia autoriams „iš gatvės“ rašyti straipsnius, ir pateikite kokybišką, unikalų turinį su nuoroda į savo svetainę. Pageidautina susitarti be jokio mokesčio, tačiau SEO specialistai žino – Google netikrina banko išrašų ir sąskaitų už reklamos paslaugas… 😉
Pateikite savo svetainę į katalogus
Yra šiek tiek kokybiškų internetinių katalogų, kurie yra susiję su jūsų verslo niša. Įsitikinkite, kad jūsų svetainė pateikiama ten. Tiesa, reiktų atkreipti dėmesį į vieną niuanasą – KOKYBIŠKŲ. Lietuvoje tokių praktiškai nėra, tad galite nevargti ieškodami. Įdomesni nuorodų katalogas yra on.lt ir naujausi.lt. Visi kiti – gana abejotinos kokybės, nes turinys ten generuojamas automatiškai. Ten, kur turinys automatiškai negeneruojamas, jis tiesiog nukopijuojamas iš svetainės „Apie mus” puslapio, ar socialinio profilio aprašymo. Tokiu būdu Google gauna dar gabalėlį neunikalaus, dubliuoto turinio. Be to tokio tipo svetaines (su automatiniu arba dubliuotu turiniu) Google laiko nekokybiškomis ir dirbtinai mažina nuorodų iš tokių svetainių vertę. Nuoroda yra, su ja viskas gerai, kai kur ji net „dofollow”, tik kad jos vertė yra sumažinta dirbtinai. Ji realiai įtakos rezultatams neturi. Į vairūs SEO eksperimentai parodė, kad geriau yra turėti „nofollow” nuorodą aukšto autoriteto puslapyje, negu „dofollow” žemos kokybės nuorodų kataloguose.
Susikurkite socialinius profilius
Socialiniai tinklai, tokius kaip LinkedIn, X (buvęs Twitter), Facebook, gali suteikti vertingas atgalines nuorodas ir pagerinti jūsų svetainės matomumą. Tiesa, tokios atgalinės nuorodos iš profilių yra apsaugotos „nofollow“ atributu, tačiau Google jas mato ir vertina teigiamai.
Yra tam tikrų niuansų, apie kuriuos paprastai niekas nekalba.
Savaime viena nuoroda profilyje nieko nereiškia – profilio puslapis turi būti suindeksuotas. O natūraliai tai atsitinka gana retai, nes profiliai yra indeksuojami tik tada, kai yra pakankamai daug nuorodų į juos. Kaip tai padaryti? Komentuoti, rašyti forume ar net gaudyti nuorodas iš SEO straipsnių išoriniuose resursuose. Kai profilio puslapis suindeksuojamas (tai gali nutikti ir po 3 mėnesių), jame esanti nuoroda tampa vertinga. Net jei ji – „nofollow”.
Kitas niuansas – tuščias profilio puslapis. Paprastai profilyje yra erdvė nuotraukai ir išsamesniam aprašymui. Taip pat profilyje rodoma paskutinė vartotojo veikla – parašyti komentarai, kitas turinys. Neignoruokite šių galimybių, jas išnaudokite tinkamai, pateikite susijusius su savo niša tekstus. Taip nuoroda bus dar ir „susijusi” (related) su jūsų niša.
Atsiliepimai ir nuomonės
Siūlykite savo produktą ar paslaugą žinomoms jūsų verslo nišos asmenybėms ar tinklaraštininkams mainais už atsiliepimą su nuoroda. Tiesa, šalia tokio atsiliepimo reikės pažymėti, kad tai reklama (to reikalauja LR įstatymai).
Bendraukite su virtualiomis bendruomenėmis
Dalyvaukite forumuose, ar komentarų skyreliuose, kurie susiję su jūsų niša, ir įterpkite nuorodą į savo svetainę natūraliai. Rizikuojate būti išmoderuoti, todėl labai atsargiai rinkite žodžius ir pateikite tik naudingą informaciją. Jūsų puslapis gali būti kaip vienas iš šaltinių. Spaminti forumuose nerekomenduojame, nukentės reputacija. Spaminės atgalinės nuorodos dar gali ir užtraukti Google bausmę…
Infografikai
Sukurkite įdomų ir informatyvų infografiką, kurį kitos svetainės norėtų dalintis. Lietuvoje retas atvejis, tačiau tuo dažniausiai užsiima ryšių su visuomene agentūros, turinčios galimybių tokį turinį išplatinti. Tai turinio rinkodaros dalis.
Kokybiško turinio kūrimas
Turinys yra karalius – jau nusibodusi frazė, tačiau pastaruoju metu jis vertinamas kur kas labiau, nei atgalinės nuorodos. Neignoruokite šių signalų. Jei sukursite vertingą, unikalų ir informatyvų turinį, kiti norės pateikti nuorodą į jus.
Tiesioginis bendravimas
Susisiekite su svetainėmis, kurios galėtų būti susidomėjusios jūsų turiniu, ir pasiūlykite partnerystę ar nuorodų keitimąsi. Lietuvoje ši sritis gana komplikuota, nes rinka labai maža. Be to toje pačioje nišoje veikiančios svetainės dažniausiai yra ir konkurentės. Tarp konkurentų bendradarbiavimas yra labai sudėtingas reikalas…
Atgalinių nuorodų rinkimas yra nuolatinis procesas, reikalaujantis strategijos, kūrybingumo ir nuoseklumo. Nekurkite nuorodų „dėl nuorodų“. Koncentruokitės į vertę, kurią galite pasiūlyti interneto vartotojams, ir atgalinės nuorodos seks paskui. Sėkmės jūsų SEO kelionėje!